Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłoby jedno i drugie. Jednak wciąż wiele firm decyduje się tylko na jeden wariant. W dzisiejszym wpisie dokonamy porównania: strona www czy profil w mediach społecznościowych będzie odpowiedni dla mojej firmy? Zobacz + plusy i minusy danego rozwiązania.

1. Strona internetowa

+ Jesteś właścicielem.
+ Posiadasz pełną kontrolę nad swoją stroną internetową. To ty decydujesz o grafice i wizualnych aspektach.
+ Dodajesz treści jakie chcesz (zgodne z prawem).
+ Na swojej stronie możesz dodać funkcję jaką chcesz i dopasować ją do Twojego profilu działalności. Jesteś właścicielem hotelu ? Na swojej strony możesz stworzyć moduł rezerwacji pokoi dla swoich klientów. Prowadzisz restaurację ? Umieść na swojej stronie menu wraz z cenami i zdjęciami potraw.
Musisz posiadać budżet na stworzenie dobrej strony internetowej.
Musisz pamiętać o aktualizacji treści i oprogramowania swojej strony. Możesz to robić sam/Twój pracownik (jeżeli masz czas i wiedzę) lub zlecić obsługę strony firmie zewnętrznej.
Pamiętaj, że żywotność strony kiedyś się kończy. Należy pamiętać, że co kilka lat warto zainwestować środki na nową stronę internetową lub jej odświeżenie.

2. Profil w mediach społecznościowych

+ Założenie profilu i prowadzenie go jest „bezpłatne”. Przy czym pamiętaj, że trzeba na bieżąco tworzyć treści, odpowiadać na wiadomości, komentarze.
+ Dobre treści mogą rozchodzić się wirusowo poprzez polubienia, udostępnianie. Należy jednak pamięć, że coraz częściej media społecznościowe ograniczają darmowy zasięg na rzecz płatnego (płatnych postów, promocji)
+ Płatne kampanie w mediach społecznościowych można dopasować do grupy odbiorców. Dzięki czemu Twoja reklama prawdopodobnie zostanie wyświetlona osobie, która będzie zainteresowana Twoją usługą czy produktem. Dobrze stworzona kampania może przynieść świetne efekty. Pamiętaj jednak, że do jej przygotowania potrzebna jest odpowiednia wiedza. Skorzystaj z ofert firm, które zajmują się tworzeniem płatnym kampanii w social mediach.
+ Stały kontakt z klientami – dziennie z mediów społecznościowych korzystają miliony użytkowników.
Nie jesteś właścicielem profilu, istnieją restrykcje co do treści. Twój Profil zawsze może być zamknięty lub zawieszony przez administrację.
Nie zawsze profil w mediach społecznościowych można dopasować do profilu swojej firmy. Chodzi o kwestie wizualne, techniczne czy też umieszczenia niektórych treści.
Pamiętaj, że nie każdy posiada profil na facebooku czy instagramie. Jeżeli Twoja firma będzie posiadała tylko profil w mediacha społecznościowych ograniczasz dostęp takim osobom.

Strona internetowa powinna być podstawą Twojej reklamy w Internecie. Profil w mediach społecznościowych powinieneś traktować jedynie jako dodatkowy kanał promocji Twojej firmy. Patrząc na rozwój social mediów kanał ten, w niedalekiej przyszłości, stanie się standardem w strategii promocji przedsiębiorstw w internecie. Coraz częściej obserwujemy łączenie strony internetowej z profilami w mediach społecznościowym. Przykładem może być moduł na stronie internetowej, który zaciąga zdjęcia z instagrama. Inną powszechną praktyką jest umieszczenia czatu messengera (facebook) na stronach internetowych, który pozwala na szybki kontakt.